Stále více náborářů považuje svou práci za marketingovou, protože se snaží propagovat společnost tak, aby přilákala ty správné kandidáty.

Vzhledem k tomu, že odvětví IT rychle roste, musíte najít řešení, jak se odlišit od ostatních společností, které najímají zaměstnance na pozice, jako je webový vývojář nebo softwarový inženýr.  

 

Jak to můžeš udělat?

Používání náborových metod méně používaných v konkurenci. Diverzifikace kanálů je také velmi dobrá náborová strategie, zejména pro toto odvětví.

 

V tomto článku najdete:

    - Jaké jsou hlavní problémy v procesu náboru

    - Jaké jsou nejlepší 4 náborové metody

    - Jaké nové kanály byste měli přistupovat k dosažení správných kandidátů

 

Jaké jsou hlavní problémy v náborovém procesu

 

1. Nekvalifikovaní kandidáti

Více než 80% náborových pracovníků čelí problému nekvalifikovaných kandidátů. Přestože mají uchazeče o zaměstnání, většina uchazečů není připravena na pracovní místa, o které se ucházejí. Naneštěstí emigrace odborníků do jiných zemí vedla k personální krizi.

 

2. Zaměření na pasivní kandidáty

Pracovní sílu tvoří 30% aktivních kandidátů, zatímco 70% jsou pasivní kandidáti. Těmito pasivními kandidáty jsou zaměstnaní lidé, kteří nehledají nové zaměstnání, ale mohli by se zajímat, pokud by náboráři našli způsob, jak je získat.

Protože tito lidé nehledají práci, jejich životopisy nejsou aktualizovány a je obtížnější je najít na pracovních platformách.

 

3. Získání vhodných kandidátů

Přestože se jim na pohovor podaří přilákat mnoho uchazečů, většina náborových pracovníků jen zřídka uvádí, že jsou schopni přilákat ty kandidáty, kteří jsou vhodné pro dostupné pozice. Jedním z důvodů, proč se náboroví pracovníci setkávají s tímto problémem, je to, že segmentace není provedena správně .

 

Nejlepší metody náboru v oblasti IT

 

1. Referral

Program referral nebo doporučení je ideální pro nábor pracovníků IT. Když zaměstnancům, kteří doporučí svým přátelům kvalifikované pro práci ve společnosti, poskytnete bonus, snížíte náklady a čas na nábor.

 

Program doporučení tak motivuje stávající zaměstnance, zlepšuje firemní kulturu a přináší vám vhodné kandidáty.

 

2. Head Hunting

Přímé oslovení potenciálních uchazečů může být užitečné, protože zkracuje proces náboru a pomáhá vám komunikovat pouze s uchazeči, které považujete za relevantní pro dostupnou pozici.

Chcete-li použít tuto metodu, musíte mít databázi kandidátů nebo použít nástroj, který vám pomůže segmentovat kandidáty.

 

3. Online platformy

Používání pracovních platforem je další metoda, která vám pomůže přilákat ty správné kandidáty.

 

4. Sociální média

Nábor v online prostředí je stále běžnější, zejména v oblasti IT. Doporučuje se proto zveřejňovat placené reklamy na sociálních médiích.

Nezapomeňte vytvořit komplexní firemní stránku plnou relevantních informací, abyste zajistili přilákání správných kandidátů a uchazečů.

 

Nové kanály pro nábor zaměstnanců

Pokud jde o IT kandidáty, jedním z nejzajímavějších kanálů, které byste měli vyzkoušet, je Reddit. Na tomto kanálu můžete také zveřejňovat placené reklamy, ale můžete také komunikovat s neaktivními kandidáty a zjistit, jaké jsou jejich zájmy.

Také online komunity jsou vhodné pro nábor kvalifikovaného IT personálu.

 

Dalším inovativním nápadem je použití video na YouTube k upoutání pozornosti kandidátů. Můžete vytvořit kanál YouTube pro svou firmu a zveřejnit videa, až budete mít k dispozici novou práci.

 

Na YouTube můžete také zveřejňovat videa z teambuildingových nebo kancelářských akcí. Pomáháte tak uchazečům znát pracovní prostředí a kulturu organizace.

 

Je to jen několik kanálů, které můžete vyzkoušet, abyste zjistili, zda pro vás existují ti správní kandidáti. Určitě najdete ty správné kanály a způsoby náboru pro vaši společnost.

 

Jaké metody náboru volíte?