Umění vyprávět je okouzlující, ale i důležité. Každý známe někoho, kdo umí vyprávět tak, že ostatní ztichnou a poslouchají. Vypravěčů „od přírody“ však není mnoho. Dobrá zpráva ale je, že se této dovednosti můžete učit a zlepšovat se v ní.

Vypravěčstvím zaujmete nejen v osobním životě, tato dovednost se vám překvapivě může hodit i při hledání práce, konkrétně při pohovoru. Proč? Lidé většinou už vědí, že by se ve svém profesním životopise i v motivačních dopisech měli zmínit o svých měkkých dovednostech. Že jsou pracovití, loajální, komunikativní, ochotní se učit novým věcem, empatičtí, motivovaní, kreativní, že mají nadšení pro obor, případně proklientský přístup.

Toto jsou skutečně výrazné hodnoty, které zaměstnavatelé u uchazečů vyhledávají a oceňují. Pokud to ovšem nejsou jen prázdné fráze z inzerátů. Proto mají personalisté v záloze velmi jednoduchou otázku: „Tady píšete, že jste tvořivý. Můžete nám, prosím, ze svého profesního života uvést nějaký příklad, kdy se projevila vaše kreativita?“

A řada lidí není na tuto prostou otázku připravena. Prostě si do životopisu napíší fráze, které vidí v inzerátech a o víc se nestarají. Přitom právě dotaz na konkrétní příklad ze života se v záplavě naučených vět u pohovorů dá od personalistů očekávat.

Ve vzdělávacích kurzech projektu PROKOP (Prohlubování kompetencí pro zvýšení zaměstnatelnosti), který realizuje Fond dalšího vzdělávání a je financován z ESF - OP Zaměstnanost a státního rozpočtu ČR, vedeme naše klienty k tomu, aby dokázali namíchat pro vyprávění své pracovní historky koktejl napětí, zajímavých detailů, vtipu, obraznosti a happyendu.

Více informací >>