Vzdálená práce: Jak být efektivnější při práci z domova

Stále více zaměstnavatelů se rozhodlo nechat své zaměstnance pracovat z domova, aby se zabránilo šíření Koronaviru. Bohužel, není vzdálená práce vždy příjemná a může být obtížné zaostřit, když jste doma.  

 

V tomto článku se dozvíte, jak být stejný nebo možná ještě účinnější, než jste v kanceláři. Zjistíte také, jaké jsou výhody a nevýhody práce z domova.

 

Výhody vzdálené práce

Práce z domova nebo z kavárny má mnoho výhod. V této souvislosti se samozřejmě mohou někteří zaměstnanci cítit nuceni pracovat z domova nebo dokonce být v karanténě. Navzdory tomu stále existují dobré části pro práci z domova.

 

1. Méně zbytečné ztráty času

Víme, jak je těžké se ráno probudit, vypít kávu a ranní běh do práce. Když do kanceláře odjedete 45 minut nebo více než hodinu, situace je ještě obtížnější.

 

Když zůstanete doma, už toho nemusíte dělat. Při práci se můžete přirozeně probudit, pít kávu a nepotřebujete make-up ani kancelářské oblečení.  

 

Takovým způsobem ušetříte asi 3 hodiny denně: jednu hodinu na přípravu a dvě na zpáteční cestu.

 

2. Můžete mít flexibilnější rozvrh

Můžete začít pracovat brzy nebo pracovat i po skončení programu. To samozřejmě platí pouze v případě, že se předem domluvíte se svým zaměstnavatelem. V opačném případě si budete stále užívat hodinu spánku navíc.

 

3. Máte veškerý komfort domova

Protože jste doma, cítíte se mnohem pohodlněji. Víte, kde je vše, můžete pracovat z postele, z kanceláře, v kuchyně. Vyhněte se také kolegům, kteří vás přerušují, a můžete se mnohem snadněji soustředit.

 

 4. Ušetříte peníze​​​​​​​

Když jste v kanceláři, jste v pokušení koupit si svačinu, objednat si oběd a vzít si okyselený nápoj nebo kávu. Když jste doma, můžete si připravit jídlo a vyhnout se nákupu všech druhů drahých a nezdravých přípravků.

 

Nevýhody

Stejně jako v jakékoli situaci má práce z domova také některé nevýhody. Uvidíme, co to je.

 

1. Nedostatek komunikace ​​​​​​​

Pokud jste osamělí, bude vám chybět komunikace tváří v tvář se svými kolegy. I když mluvíte na Skype, Slack nebo na jakékoli jiné platformě, není to stejné.

 

I když budete se svým partnerem, někdy budete cítit potřebu mluvit s ostatními lidmi. Závisí to na době, kdy pracujete z domova. Pokud je to jen týden, nebudete mít tento problém.

 

2. Snadněji se rozptýlíte ​​​​​​​

Když jste v kanceláři, nemusíte se čistit, nemusíte prát oblečení, nemusíte umývat nádobí (s výjimkou kastrolů po jídle) a nemusíte vařit.

 

Naopak, když jste doma, budete v pokušení čistit, vařit a pracovat zároveň. 

 

 

Tipy pro produktivitu při práci z domova

 

1. Udělejte si pauzy

Když pracujete z domova, můžete mít tendenci pracovat nepřetržitě, bez přestávek, dokončovat rychleji nebo dělat co nejvíce úkolů.

 

Nezapomeňte na krátké, časté přestávky a polední pauzu. Pokud budete pracovat nepřetržitě, vaše produktivita začne klesat. Proto je vhodné udělat pauzy, odpojit se od práce, aby bylo možné snadněji se soustředit.

 

2. Při práci neprovádějte žádné další činnosti

Víme, že je obtížné zdržet se multitaskingu, protože jakmile začnete pracovat, máte pocit, že v domě je příliš mnoho prachu, že prádlo musíte prát nebo že jste něco zapomněli koupit.

 

Pro všechny tyto věci stanovte pár okamžiků dne, ve kterém se s nimi přísně vypořádáte. Ať už je děláte ráno před programem, večer po programu nebo trochu během dne, podle toho, jak je to vám snazší.

 

Pokud děláte více než jednu věc najednou, nebudete se moci zaměřit na žádnou z nich. Proto existuje výraz Nemůžete střílet dva králíky ze stejného ohně. 

 

3. Odhlaste se ze sociálních médií

Jsme spojeni denně se sociálními médii. V této souvislosti, se všemi falešnými zprávami o Koronaviru je nejlepší se odhlásit ze sociálních médií za několik hodin. I když pracujete v oblasti, udělejte si pár přestávek a zavřete oznámení.

 

4. Nezdržujte úkoly

Když pracujete z domova, máte více času a můžete mít tendenci odkládat určité úkoly. Není to indikováno, protože i když máte více času, vaše koncentrační síla je jako obvykle.

 

Čím déle odkládáte úkol, tím obtížnější bude tento úkol začít. 

 

5. Vytvořte program tak přísný, jak je to možné

Abychom byli efektivnějším při práci z domova, je důležité si naplánovat podobný rozvrh jako v kanceláři. Nemusí to být všechno počítáno za sekundu, ale je ideální sestavit seznam všech vašich pracovních úkolů, přiřadit jim určitou dobu a udělat si několik odpočinkových přestávek.

 

Toto jsou naše tipy a doufáme, že vám při práci z domova pomůžeme být co nejefektivnější. Vyzkoušejte je a řekněte nám v komentářích, pokud vám pomohli!