Minimální nezaměstnanost a boj o talenty na trhu práce usnadňuje schopným a prověřeným pracovníkům kariérní postup. A tak se může stát, že vaši práci ocení nadřízení natolik, že vás povýší. Co dělat a jak se stát dobrým šéfem, radí koučka Jitka Jetlebová z DMC management consulting.

Pravděpodobně jste byli poprvé vybráni do manažerské pozice, protože jste byli výborní v tom, co jste doposud dělali. Jste odborníci na určitou oblast, znáte dobře prostředí firmy a lidé si vás ve firmě váží. Víte však, co bude teď na vaší nové pozici největší výzvou? 

Už to nebude jen o vás, o vaší odvedené práci a o nových nápadech. Teď budete muset zároveň i pomáhat ostatním, aby oni dosahovali svých cílů a byli úspěšní v projektech. Kromě nových zodpovědností bude vaším nejnáročnějším úkolem vést tým. Jako manažer budete zodpovědní za výkonnost podřízených, za jejich úspěchy i neúspěchy. 

Mějte vizi a zjistěte silné a slabé stránky

Na začátku formulujte vlastní vizi: to, kam se chcete dostat, čeho chcete dosáhnout. Proto se s kolegy sejděte a vytvořte ji společně, tak aby byla v souladu s tou firemní. Jde o dlouhodobý plán na rok až dva. Než začnete nastavovat postupné cíle, kterými se budete k vizi přibližovat, analyzujte detailně současný stav. Pojmenujte všechny silné a slabé stránky, což vám umožní dobře vidět překážky, které na cestě k úspěchu budete muset s týmem překonávat. Jak na to?

Více informací >>